Follow Ieka @IekaFarhana

Saturday, 5 November 2011

KISAH PERCINTAAN SI UDA DAN SI DARA


(ta jawab dosa ? baik jawab cepat cepat)
petang nih ieka na story sikit mengenai kisah percintaan UDA dan DARA actually ieka sendiri tak tahu jalan ceritenye macam mana but ieka tengah mengkaji dimana datangnye cinte mereka .. orang cakap kisah percintaan UDA dan DARA nihh banyak berkorban demi cinte well aku nak tahu apa pergorbanan mereka nihh .. cerite yang akan ieka menceritakan sebentar lagi ieka just petik dari mana mana pihak pihak tertentu
cinte mereka nihh banyak memberi cabaran terpulang lah pada diri masing masing nak anggap cerite nihh cmne okeyy ieka tanak buang mase ,,

cerita percintaan UDA dan DARA sebenarnya hampir same dengan kisah percintaan ROMEO dan JULIET endingnye berlaku tragedi ryte ? kalaw kita baca kisah kisah dongeng ROMEO&JULIET ramai yang tahu bahawa cerite cinta mereka dihalang oleh keluargenye kerana keluarge antara ROMEO&JULIET bermusuhan .. dan bile tak dapat bersama akhirnye ROMEO&JULIET hidup semati jugak .. the moral value mereka sanggup memperjuangkan pengorbanan erti cinte itu kan ?
wlpon apa apa pun terjadik mereka tetap bersama ,, oke itu pandangan orang lah butt aku nak story tadi ada cerita sebijik likes UDA dan DARA but cerita tu bertajuk QALBU ,, wahh mmg best kisah percintaan di antara due darjat berlainan agama dan bangsa akhirnye mereka bahgia .. ada sepasang adeq beradeq berbangse cine akq dan adeq .. akaqnyee berkawan dengan seorang bangse melayu mule mule bapa kpd buda nii ta suka anaknye bergaul dengan buda melayu bukan sebab bangse tapi perkerjaannye akhirnye mereka direstu ,, berlainan pulak kisah adeqnye .. adeqnye agak tomboy sedikit one day si adeq nihh terima watak DARA but dye ta bole sampai ada seorang buda name qistina hadir dalam hidupnye sebab kenapa budak qistina tu datang ? sebab hidupnye ta tenang like that laa atas bantuan si adeq nihh akhirnye roh si qistina tu tenang oke back to the point mule mule si adeq nihh tade perasaan apa apa pun terhadap lelaki berbangse india bile mereka sudah berganding bahu dan sama sama jatuh cinte cinte mereka dihalang oleh leluargenyee sebab adat resam mereka tidakk sama bile terbuktinye kisah UDA dan DARA mereka bahgie selama lama nyee .. hoohohoho motifnye kowang tahu ? ta kan ? butt cinte diorang memang kukuh laa ..
kalau lah aku DARA kan best biar aku dapat rase erti sebuah pengorbanan tahu .. tapii sape nak jadi UDA ? HAHAHA aku tahu aku tahu kowank nak tahu jugak ke ? tak payah laa =P sibokk
butt aku stiil suke pergorbanan cerite cinte mereka banyak betul diorang berjuang kan ? ehh andainyee aku DARA dah lame aku berjuang demi itu semue HAHAHA kelakar bebetul ayat aku sopan sikit bahasenye BHAHAHA ta sabar aku menanti kehadiran diri dye (wahh ieka agak kerterlaluan sedikit arini actually guyss aku exited nak tahu cerite UDA dan DARA) ..
oke aku ada lirik lagu nye tapi nak bagi kowank dengar lagu tu kowank pergi jewp kat YOU TUBE arini ieka agak kemalasan sedikit so kowank pergi laa cari PRAMLEE&SALOMA-UDA&DARA okey disini ieka nak bentangkan lirik dye sahaje ...

UDA DAN DARA

Uda dan Dara
bersumpah keramat cinte
wajah seri terukir
berbiduk hilir kasih

Uda dan Dara
bersanding dan tak berpelamin
tempat yang berwali 
di laut malam saksi

Daraku menantikan abang
emas ringgit membakar kite
Uda tunggu hamba angin lalu

Uda dan Dara
bersanding di pusara
nisan yang bersabda
keramat kisah cinta ...

oke kowank paham maksudnye apa ? maksudnye mereka berjanji dan bersumpah keramat di atas cite mereka wlaupon bersanding tak berpelamin sudah cukop untuk membuktikan kisah cinte mereka ,,
akhirnye mereka bersanding di atas pelamin pusara maksudnye mereka hidup semati dan terbukti lah cerita cinta mereka ...

TILL END

No comments: