Follow Ieka @IekaFarhana

Tuesday, 13 December 2011

HORRUS MEDAN INDONESIA



heyhoy ^_____^ kerabat malaysia .. warga blogger dah lama ieka ta meng-update new entry kan ?
sowie laa baru balek holiday dekat MEDAN INDONESIA *eleyy ieka nih tu pun nak kecoh*
ieka pergi sana 8nov-11nov 4 hari 3 malam lah dikire cmtuh .. hiwhiw
huu alhamdullilah semuenye selamat cume ieka jewk ta bape na sehat sebab
balek dari sana ieka dapat elergi huu *elergi ta bole mkn ikan tasik*

bole lah tahan pegi sana ,, banyak pengalaman yang kite boleh dapat *karangan bm aku*
ieka ada perkataan baru untuk kowang HORUS dan MENJUAH JUAH .. hee paham ta aku cakap apa ?
takkan ? so ieka akn translate apa maksudnye ..
bagi orang batak 'horrus' tu bermaksud selamat datng manakala bagi penduduk yang menetap di BERASTAGI *nama tempat* 'menjuah juah'..

sampai MEDAN terus otw ke BERASTAGI .. BERASTAGI nihh merupakan satu tempat pelancongan dikire tempatnye sebijik macam CAMERON HIGHLANDS ,, suhu disana 16 celcius sejuk kan ?
malam tu tempat penginapan kite orang dekat


dekat MIKIE HOLIDAY RESORT
kalaw kowank pergi mesti kowank akan tertarik dengan resort nihh sbb banyak bunge ..
tak percaya mehh aku buktikan



cube kowank tengok dekat belakang tu banyak bunga kan ? hee cantek cantek lagy ..

hari kedue kiteowg bergerak DANAU TOBA sepanjang perjalanan kesana kan
aku pelik kenapa setiap rumah diowg kebanyakkan kubur berdekatan dengan rumah ?
naseb baik auntie nazifa tanya dekat tour guide AGUS*nama tour guide*
agus bilang kebanyakkan kubur disana kubur berdekatan dirumah dan dikebun sebab ..
untuk peringatan generasi akan datang tentang keturunan mereka kalaw mereka jual rumah atau kebun mereka merasa malu kerana ada kubur keturunan mereka disitu ..
okee sepanjang perjalanan tu jugak banyak b2 panggang jual ..
b2 tu apa ? b2 tu babi laa .. hee sowie laa dekat sana tak panggil babi kat sana panggil b2
kalaw b1 tu gelaran untuk anjing .. orang batak semue makan bende berkaki empat kucing pun diowang makan .. hee cume satu bende kaki empat diowang ta makan cube kowank teke apa ?
heee .... nak tahu apa ? iaitu KAKI MEJA *agus buad lawak*


humm itulah tasik toba lawakan ?
pemandangan sangat menarik dan tertarik jangan jeles ..
malam tu kite penginap di TOLEDO RESORT ,,

dan last sekali baru kite balek semule ke medan .. di medan kite check in GRAND SAKURA HOTEL..
meh lah kite layan gamba ...




gamba yang atas sekali tu ialah GUNUNG BERAPI , gunung tu maseh aktif dia akan meletup dalam masa sepuluh tahun lagy .. gamba yang kedue tu gamba air tejun ..
air terjun tu berdekatan dengan tasik toba dan gamba terakhir pemandangan lake toba lawakan ?



transport yang terdapat di MEDAN INDONESIA ..


jubah jubah lelong satu duaposen haha 
lawakan ? hee jeles ? jangan nant kene jual ...





nihh laahh di antara warga malaysia yang pergi...



akhir sekali tuan punya belog wajib ada nant ta aku jeles
ieka dan baby safi amani

heee peaceeyaww :3

p/s: aku punya ayat terabur sowri ..


1 comment:

yun said...

url baru kak..??