Follow Ieka @IekaFarhana

Saturday, 2 June 2012

Cita-Cita

Assalamualaikum 
kaum kerabat yang saya sayang :)
selamat malam , malam ni kita teruskan agenda kita seterusnya
tapi sebelum nak cakap sorry kepada sesiapa yang terasa entry tengahari Ieka post tadi 
itu cuma pendapat Ieka sahaja yee . Tolong jangan benci Ieka :(
okee masuk ke topik utama . EEEE topik macam budak-budak 

setiap orang memiliki cita-cita , siapa kata orang gila tade cita-cita mereka pun ada cita-cita jugak apa yang Ieka nak beritahu kepada blogger Ieka memiliki banyak cita-cita . Tapi Ieka na share cerita kepada pembaca setia Ieka , ehem masa Ieka form 3 Ieka ada cita ingin menjadi koreografi .. haa ? apaKAH itu ? alaa orang yang reka tarian lah macam sehati berdansa tu lah


like gambar di atas tu haa tapi bila Ieka bagitahu aunty n ibu , mereka gelak HAHA LOL --' salah eyh aunty aku cakap "Ieka cita-cita terlalu tinggi if awak patah riuk jangan salahkan kami" oke aku paham maksud dia  daripada situ aku berubah angin ingin menjadi seorang wedding planner , nampak macam comel jee macam cerita cekerama tv3 tu alaa cerita 7 hari lagi . HAHA ohsem kan ? 


dan terakhir aku ingin menjadi seorang pereka grafik atau dalam bahasa inggerisnya graphics designer . Sebab ini cita-cita aku daripda fom1 , cikgu math tanya aku cita-cita nak jadi apa ? aku jawab lha graphics design , then cikgu aku kata na masuk uitm kena dapat A- or B+ baru bole masuk .. so macam tuhh jee laa cerita aku , ekcelii aku dah lapar nak makan baiiiii




9 comments:

yayahnasake said...

kayo la anda nanti... weddign planner mahal bayarannya... nanti suatu ari nanti if kakak ada jodoh n perlu wat majlis kahwin... kakak minta adik jadi wedding planner kakak :)

farah.fauzi said...

wahhh...sume masyukkk..graphics designer best! :)

ieka farhana said...

Yeke ?

ieka farhana said...

Insyaallah kak

farah.fauzi said...

bg akak okey laa..best..cume akak tak minat..tp akak support jee kawan2 akak yg nak amek course nie.. bole buat bisnes sndiri kan? kdg2 sstgh org pndg rndh dgn karier nie.. but trust yourself..insya allah bole :)

ieka farhana said...

Tengs kak :)

Lily Puteh said...

chehh ! lapar nak makan plakk . laen kali mkn dulu , baru hapdet entry . baru laa kami2 pun rasa kekenyangan nyaa . HAHAHA

ieka farhana said...

Haha LOL sebenarnya da kekeringan idea

ain dzaya said...

oww..nak jadi graphic designer..
hehe..blajar rajin2 yer budak kecik...jgn malas2 :p


Ain dah pandai buat drama sekarang.