Follow Ieka @IekaFarhana

Saturday, 25 August 2012

Mampukah Saya Menjadi Seorang Guru ?

Assalamualaikum 
kalian kalian yang aku kasihi ^^ 
ehemmm pejam celik pejam celik daa na naik sekolah
haa bukan na sekola jee lagi seminggu tapi ta sampai seminggu daa na trial SPM
wishes me luck okee /(^___^)\
daa ready ke belum ? 
hahaha agak-agak ?!! insyaallah ready 

oke berbalik kepada topik utama kita harini ..
ehhh Ieka nak jadi cikgu ?
takkan lah disebabkan cerita daripada seorang blogger pemes daa tukar angin kot ?!
ehh taa laa mana ada bukan na ikut jejak Abg Ben oke :)
tapii hari jumaat yang lepas uncle sebelah ibu dtg beraya laa 
tengah duduk-duduk layan dia , uncle aku ni kononnya aka YB hee 
na bagi aku jadi cikgu lepas SPM ambil kos pendidikan 
my problem is bila da ambil result SPM itulah kali terakhir aku masuk sekolah 
aku daa tanaa , taa larat na masuk sekola lagi heee :) 
dengar jee dia cakap macam tuh aku terus bantah aku tana laa jadi cikgu sebab 
pekerjaan tu ta ckup sesuai utk aku sedangkan nak bentangkan 
tajuk "SHEIKH TAHIR JAMALUDDIN" dlm kelas agama mengigil apatah lagi nak jadi cikgu yew dak ?


// perutku sedang membuncit hehehe \\

lepas daripada dengar bantahan Ieka tuh uncle terus tanya Ieka na jadi apa ?
Ieka teruslah cakap dengan bangganya Ieka nak jadi graphics designer 
lepas dengar aku punya percakapan terus uncle aku tanya "tape nant acik recamand kan katmana-mana"
ohh bila dengar macamtuh Ieka terus mintak jauh-jauh *kedengaran macam na bawak diri kan ? hahaha
tapi tu memang Ieka nak pun alaa Ieka ni ta penah berjauhan dengan keluarga so sesekali tuhh na jugak berjauhan hahahaha LOL 

***************************

ehh lari tajuk pulak ngee :)
menjadi seorang guru bukannya mudah , 
kena pandai mengawal anak murid , kena pandai mengajar yang paling penting
kena bersiap sedia ... cikgu dekat sekolah daa sarankan
jangan jadi cikgu sebab dunia cikgu penuh cabaran .. orang yang rajin jee bole tempuh semua tuh
betul taa ? 

p/s : siapa pernah jadi cikgu mehh kongsi dengan Ieka kot-2 Ieka berubah hati kee ?


1 comment:

Sue PeLik said...

seronok sebenarnya jadi cikgu neh kalau ada minat. kalau tak der minat semua benda jadi payah. kalau ada minat semua benda walaupun cabarannya teruk jadi senang dan mudah. apa2 pun tgok balik minat dan kecenderungan diri kita :)) itu lebih penting :)