Follow Ieka @IekaFarhana

Saturday, 6 October 2012

Kini Tiada Lagi

Assalamualaikum 


kini engkau telah pergi dan meninggalkan aku di sini keseorangan ..
tanpa ada seorang manusia yang ambil peduli tentang keadaan aku ketika itu
ya allah cuma perasaan jee yang selalu menemani diri aku tatkala aku sendiri ..
cuma tangisan sering bermain di mata dan membasahi pipiku ... 
cuma gelak ketawa yang palsu sering ku lemparkan ....
cuma senyuman yang tidak sempurna mampu menghiasi diwajahku ..
terlalu perit derita yang aku menangung sekarang tiada siapa yang dapat menahan dengan derita keperitan
yang begini .. cuma tuhan sahaja tahu betapa peritnya hatiku ..
betapa kejamnya perasaan ni sampai kau sanggup menerkam diriku yang kerdil ini ..
kini aku sedang belaja untuk melepaskan kamu pergi dari kisah lampau yang penuh dugaan dan cabaran ..
hanya sebuah kenangan yang mampu mengubat rindu dihati ,,, kini aku berjaya melepaskan kamu pergi 
tapii ,,, bila aku berdiri di depan orang yang sudah memiliki pasangan hidup hati aku rasa macam na menjrit sekuat hati .. aku pasti akan mengingati masa lalu itu walapun aku ta mampu merelakan kau pergi lagi ... kejamnya aku ..
aku akan menanges sekuat kuat hati dan aku tahu tiada seorang manusia peduli keadaan aku ketika itu ..
kenapa kau harus meninggalkan diriku yang berada dalam keadaan yang belum bersedia ?
kenapa kau tinggalkan walaupun kau masih sayang diri ini lagi ?
atau
adakah aku yang hipokrit tidak memikirkan keadaan kamu ketika itu ?
aku masih keliru dengan penuh tanda tanya dan tiada kata NOKTAH .
aku tidak pernah penat mencari kesalahan diriku ,,
cuma Allah jee ada yang selalu menemani aku tuhan jee tahu perasaan yang aku lalui sekarang walaupun perit aku tetap bisa bangun untuk melalui dunia yang akan datang ...

Awak....
andai kata saya akan pergi dulu dan tidak akan bersama dengan awak , saya nak awak jaga diri baik baik , saya nak awak mencintai dia seperti mana awak mencintai saya dulu , saya nak awak jaga diri dia mcmana awak selalu jaga saya tapi ,,, jangan sesekali membuat dia telan perasaan perit itu jangan biarkan dia menangis kerana awak ..

Bila 
saya pergi nanti tolong jangan meratapi saya lagi , sebab saya sudah tidak mampu memberi dangkapan buat awak .. tolong jangan kenangkan kenangan dulu sebab saya akan terasa terseksa cukuplah sebelum saya menghembuskan nafas terakhir saya sudah rasa terseksa kerana sebelum menutupkan mata buat kali terakhir cuma satu sahaja saya mahukan saya mahukan awak , awak membaca yassin buat saya , awak sembahyangkan jenazah saya dan awak yang menemani saya ke liang lahad itu sahaja yang saya mahukan . Saya tidak meminta apa apa cuma itu sahaja saya mahukan .....


1 comment:

minah sEmpooOT said...

nape nie dik??xyh la pikir cinta agy..pikir spm k.. chayok,,chayok!