HOME ABOUT ME TUTORIAL & TIPS TRAVELOG NOVELIST

Saturday, 10 November 2012

Cinta Dia

Assalamualaikum 

Cerita kali ini mengenai seorang sahabat rapat Ieka yang lebih dikenali sebagai Aiai . Seorang lelaki yang tabah dan sabar mengharungi dugaan hidup tapi ini bukan soal hidup ini soal cinta . Jarang sekali perempuan melihat lelaki menanges kerana orang yang dia sayangi pergi meninggalkannya .. mari kita mengikuti kisah perjalanan seorang lelaki 

Empat tahun lepas 

Kini aku menjejakkan kaki di sekolah menengah *tidak dinyatakan sekola apa* masa aku mula mula melangkah kaki ke tapak perhimpunan aku terserempak dengan seorang budak perempuan , dari sudut pandanganku dia seorang gadis biasa yang hanya memiliki sepasang mata coklat hidung mancung sedikit dan bibir nipis .. Ahh tak mungkin aku jatuh cinta pada masa itu sebab masih terlalu awal .. 730am bunyi loceng kedengaran menandakan waktu persekolahan bermula , ketika berada di perhimpunan aku tidak sengaja menoleh ke kiri aku merenung lama ke arahnya tetapi dia tidak perasaan aku menoleh ke hadapan semula sebab aku tidak mahu dia perasan yang aku sedang curi curi pandang dia orang cakap "tak manis" kalau tengok anak dara orang lama lama . Setelah 45 minit di perhimpunan kami diagihkan kelas kemana kami mahu pergi ohh sebelum tu umur aku pada ketika itu tingkatan 1 . Dan aku tak sangka dia sama baya dengan aku dan paling terkejut dia sama kelas dengan aku , aku hanya mampu tersenyum tidak terkata . Setelah berada di dalam kelas yang telah ditetapkan , guru kelas kami mula mengagihkan tempat duduk , kali ni aku betul betul boleh mati pengsan sebab aku duduk disebelah dia , dia senyum padaku ahh cairnya hati aku ketika itu , sepanjang di dalam kelas sepatah haram aku tidak berbual dengan dia sebab malu dia pun begitu mungkin tapi dengan beraninya aku menegur dia "Hai saya Zackhairi bole panggil saya Aiai" sambil menoleh ke arah dia dan dia membalas teguran ku dan pandangan ku "nama saya Adira awak bole pnggil saya Dira saja , nice to know you ingatkan orang sebelah bisu hee" cehh beraninya dia kutuk aku tapi sumpah suara dia comel aku balas balik sambil tersengih "ngeee saya harap saya bole jadi kawan awak" ehh aku ni biar betul malu kita aku ingat perbualan aku ketika itu akan terhenti di situ tapi tak disangka perbualan kami sampai tamat sesi persekolahan . Pada harituh aku jadi lebih rapat dengannya malah keluarganya lebih suka aku berkawan dengan dia straight to the point terus laa ... selepas 7 bulan aku berkwan dengannya dengan beraninnya aku meluahkan perasaan aku yang setelah sekian lama terpendam ..harituh aku sengaja bawak dia ke taman permainan yang berhampiran dengan kawasan perumahan aku dengan gentleman nya aku berkata kata 

Aku : awak sebenarnya saya ada benda na bagitahu dengan awak , tapi saya takut awak marah
Dia : kalau awak ta buat salah ta mungkin saya marah kan ? apa dia ?
Aku : soal perasaan *dia terus memotong percakapanku
Dia : awak suka siapa ? melepas saya
*ehhh kenapa dia cakap mcmtuh ? dia perasaan ke taa apa yang dia cakap?
Aku : err saya suka awak
*masa tu aku boleh napak pada perubahan wajah dia , merah pdm mungkin malu*
Dia : betul ke ni ?
Aku : takde laa , haih awak ni mana ada saya tipu sudi tak awak jadi kekasih saya ?
*sebenarnya masa tu dia baru lepas break dengan pakwe dia*
Dia : saya terima

dah dua bulan kami couple alhamdulillah setakat ni kitaorang tidak pernah gaduh sehingga suatu hari atas dasar keluarga aku terpaksa pindah . Dia menanges sebab dia taknak aku pergi tapi aku cakap kat dia "sayang walaupun saya pindah saya tetap dekat dengan awak , saya jnji tau sayang setiap balik sekola saya akan jumpa dengan awak" . Semenjak aku pindah area skudai setiap hari aku jumpa dia yang berada di bandar baru uda walaupun masa tu aku tade lesen moto demi dia aku sanggup jumpa dia di sana . Setelah 2 tahun aku couple dengan dia aku rasa cinta aku terhadap dia kuat dan hati aku kuat mengatakan dia jdoh aku .. nak dijadikan cerita dia pernah hantar message macamni "awak kalau saya tade awak jangan menanges oke sebab saya ta mampu peluk macam selalu" tapi aku anggap message dia tu hanya sekdar gurauan . Pada petang tu dia message aku nak keluar dengan Ezham dan Fikri mereka berdua kawan aku jadi aku ta kisah laa dia nak keluar dengan budak budak ni sebab aku tahu dia keluar nak pergi library masa tu umur kami 15 tahun dan akan menghadapi PMR . Waktu Ezham drive kereta tanpa lesen dia ni bangsa kecut ta bole nampak polis jadi dengan perasaan takut dia terus bawa laju sehingga ke simpang empat tanpa mengelak kereta mereka terlanggar traller besar dan akibat daripada tu kereta mereka berpusing . Tiga terkorban aku tahu masa kejadian tu Ezham daa pergi dulu diikuti dengan Fikri dan Dira makwe aku .. Petang tu aku dapat panggilan dari keluarga dia , Mak dia cakap Adira dekat hospital eksident pada ketika itu airmata aku jatuh , dengan tidak berkata apa apa aku terus capai kunci moto dan bawa dengan lajunya sehingga di hospital keadaan Adira masa tu tengah kritikal aku menjenguk dia masa tu aku ta bole kawal perasaan sendiri semasa melihat keadaanya darah tidak penah putus keluar dari telinganya dan aku berkata "Sayang awak kena kuat jangan penah mengalah" "awak , awak dengar taa saya cakap" "awak janji jangan tinggalkan saya , saya perlukan awak " dia sedar seketika cuma satu ayat dia cakap dengan keadaan tidak berdaya "lepaskan saya" setelah habis dia kata demikian dia menghembuskan nafas terakhir .. Ya allah masa tu aku daa terkaku , aku mintak doktor buat kejutan elektrik tapi ta berkesan aku kena terima kenyataan Dira da pergi tapi aku ta bole sebab aku ta kuat .. hampir tiga bulan aku gila , aku masih hilang daya untuk meneruskan hidup sehingga suatu hari aku termimpi Dira hadir dalam hidupku dia berpesan "sayang awak kena bangkit , awak jangan meratapi saya lagi saya terseksa awak , kalau awak berjaya saya pasti akan bangga walaupun kita berlainan alam saya pasti awak bole" selepas tersedar daripada mimpi aku mulakan kehidupan baru dan sekrang aku masih lagi bersendiri dan Dira merupakan cinta pertama aku dan yang terakhir .. 

itu sahaja kisah daripada dia , setahu Ieka sekarang Aiai masih lagi single dan buat masa sekarang dia belum simpat nak cari pengganti Dira .. al-Fatihah kepada arwah Nur Adira , Muhd Ezham Iskandar dan Muhd Fikri .. 4 ogos harituh genap 2 tahun mereka kembali ke rahmatullah ..


11 comments:

Aimi Dyna ✰ said...

Follow kakak :) Follow balik ok ;)

Herma Julianny said...

malas nak baca, panjang sangat..=p

Herma Julianny said...

tapi saya dah klik iklan di blog ieka..=)

ieka farhana said...

Hahaha ieka yg copy paste balik pun fenang tau .. Errr terima kasih yunk

chemija said...

panjangnye cerita ^^

MarliaMarble said...

Panjang betul ceritanya..Tercungap2 nak baca..huhuhu..cerita betul la ni yer..? =D

fifie said...

empat tahun lepas which mean tahun 2008 macam tu eh. Kalau nie cerita betul, memang sedih. Nampak sadis bila Aiai masih tak couple sampai sekarang

missazieni said...

sedihnya crita. hampir2 nak nangis. haishhh. hilang macho azie camni. >.<

ieka farhana said...

Dia ta couple pun sbb dia kuat mengatakan yg Dira tu msih hdup

Nadiah_Rahman said...

hye , nad dr contest same .dtg n follow cini , gudluk yeah !
http://hemzterholikz90.blogspot.com/2012/11/contest-i-choose-to-wear-hijab.html

abah khalisha said...

single lah ni ye

Fesyen Janggut Yang Sangat Cool