Kenapa Aku Sering Diuji ?




Ya Allah kenapa aku sering diuji dengan pelbagai dugaan yang aku tidak mampu lalui ? Kenapa engkau memilih manusia lemah seperti aku untuk diuji ? Sejauh mana engkau akan menguji kesabaranku ? Adakah aku mampu melalui dugaan yang engkau beri ? Ya Allah yang maha mengetahui , sekiranya kau memilih aku untuk melalui setiap dugaanMu berikanlah aku kekuatan dan ketabahan . 

When Allah tests you .
It is never to destroy you .
When He removes something in your prossession ,
It is (only) in order to empty your hands ,
for an even greater gift !
- Ibn Al Qayyim-

La Takhaf Wa La Tahzan Innallaha Ma'ana..
" jangan kamu bersikap lemah dan jangan pula kamu bersedih di hati ....

Setiap airmata yang jatuh biarlah menjadi penawar yang bisa melembutkan hatiku yang lemah agar dapat memberikan kekuatan . Hati rasa sayu bila mengenangkan setiap dugaan yang tuhan beri , hati sering menanyakan soalan sama sehingga tiada jawapan yang pasti dan dimanakah setiap soalan itu akan berakhir ? cuma Allah sahaja tahu sampai bila aku harus begini sampai bila aku kena tahan dengan perasaan seperti ini .. 

setiap ujian yang ALLAH bagi pasti ada hikmahnya
semakin ALLAH sayang kepada seseorang hambanya ,
semakin ujian buat dirinya 

Sesungguhnya aku tidak mampu untuk meneruskan lagi ujian yang engkau berikan , panggil sahaja malaikat maut untuk menarik nyawa ku tapi sebelum malaikat maut menjemputku aku berharap segala amalan ku di duniawi ini cukup di bawa ke akhirat , supaya terlepas dari azab siksa kuburMu ya allah .. 

5 orang komen :

Cik Wieda said...

sabar awak !
ALLAH sedang uji awak :)

farah.fauzi said...

be strong syg...Allah uji kita supaya kta mnjdi hambaNya yg sentiasa kuat, tabah dan sabar.. semua yg berlaku ada hikmahNya..

deqjamucuxx said...

sabar... semua orang diuji olehNYA. :)

zafirah nazri said...

be strong . allah hanya menguji sekadar yang kita mampu untk mngharunginya . :)

AyueJean said...

Be strong sayang....
Allah swt takkan menguji hambaNya melebihi kemampuan manusia tu....
Setiap yang terjadi pasti ada hikmahnya....
Sabar dan redha dengan apa yang ditentukan okay...
Insyaallah nanti di akhir setiap ujian, terselit 1001 kemanisan...