HOME ABOUT ME TUTORIAL & TIPS TRAVELOG NOVELIST

Wednesday, 20 March 2013

Cuma Tuhan Saje Tahu

Assalamualaikum

Gelisah , gementar , takut , resah , risau bermacam macam perisa aku lalui semenjak dua menjak ni . Ya allah hampir setiap malam aku tidak pernah berhenti berfikir apa yang akan berlaku sekiranya keputusan aku tidak dapat membanggakan kedua ibu bapaku , mana aku nak pergi kalau keputusan aku teruk sangat ? mana aku lari kalau mereka semua menanyakan soalan yang sama ? haa tak baik lari pada masalah .. Aku cuma mampu berdoa agar aku lebih kuat dan tabah menghadapi hari akan datang .. 

Harini dah masuk 20 Mac 2013 .. 

Esok pasti rumah ku menjadi salah satu tempat persinggahan utk mereka menanyakan , berapa aku perolehi selama 13 tahun aku sekolah ? Ya allah aku tidak berharap sangat mereka menanyakan itu kepada ibuku pasti ibuku akan sedih sekiranya keputusan tidak sepertimana dia mengharapkan .. Aku pasrah dan redha dengan keputusan aku .. Aku tak janji apa apa dekat ibu bapa cuma aku harap mereka faham dengan keadaan aku ketika itu ... 

Kalau boleh semua orang nak tengok anak dia berjaya .. tapi in sha allah ibu ayah suatu hari nant pasti ibu ayah akan dapat melihat anakmu ni berjaya itu janji akak kepada ibu ayah .. Dan aku tahu tanggungjawab anak sulung terlalu besar , beban aku terlalu berat untuk memikul tetapi aku takkan mengalah selagi aku berpijak pada bumi yang nyata ..



Menyesal sekarang tidak ada gunanya lagi cuma kita perlu tawakal ...
terima kasih kepada yang tidak pernah putus memberikan aku semangat .. terima kasih kerana banyak bantu aku bangkit semula menjalani kehidupan seperti biasa .. Kalau ada salah silap harap diampunkan doakan terbaik buat kami ..


p/s : Best Of Luck SPM Result 2012 to all batch 95

4 comments:

farah.fauzi said...

Insya Allah semuanya okay...akak doakan adik dpt result yg baik :)

farah.fauzi said...

Insya Allah semuanya okay...akak doakan adik dpt result yg baik :)

Aien Syahierah ♥ said...

Ykin pde diri akak tau..Insya Allah everything is well if you do the best

Mr. Doctor said...

Dont wanna be busybody.. Nanti tnya tkut kna marah plak..huhu.. Mesti the best kan! InshaAllah :-)