Senyuman Bermakna



Harini awak datang dengan sebuah senyuman
senyuman itu paling bernilai buat saya ..
Jika hendak dibandingakan dengan yang lain ..

Awak tahu kenapa bernilai ?
Itu maknanya ..
Awak seronok bila berjumpa dengan saya
Awak sayang saya macamana saya sayang awak ..
Awak terima saya seadanya dan 
Awak hargai saya .
Terima kasih awak .

Seandainya esok saya sudah tiada lagi .
Saya nak awak mengiringi saya
Awak jangan menangis diri ini tidak berdaya lagi untuk memberi semangat
saya nak awak kuat walaupun tatkala itu awak sedang bersedih 
saya nak sebuah senyuman itu agar dapat menampung segala kesedihan awak
saya nak senyuman awak itu menemani awak tika membaca al-fatihah buat saya
sebab pada saat itu saya tidak dapat membaca sekali .

Tinggallah saya bersendirian dibawah tanah
tapi awak jangan menangis dan mencari saya sebab saya tidak dapat kembali kepangkuan awak
in sha allah suatu hari nanti pasti kita akan bertemu di syurga 
walaupun apa pun berlaku saya nak awak sentiasa bersenyum sebab ia dapat menghapuskan kekurangan kepedihan yang pernah awak alami selama saya pergi ..

Boleh tak sayang ?










0 orang komen :