HOME ABOUT ME TUTORIAL & TIPS TRAVELOG NOVELIST

Sunday, 19 May 2013

Kisah Seorang Anak Di Dalam Rahim Yang Di Gugurkan



Assalamualaikum

harini Ieka na sahare satu cerita .. jom kita hayati sesama ..
sila ambil tisu .. 




Bulan 1: Bu...panjang adik cuma 2cm..tapi adik sudah ada dalam
badan ibu...Adik syg ibu,bunyi degupan jantung ibu menjadi muzik terindah yang menemani adik di sini..

Bulan 2: Bu..adik dah boleh merasa jari jemari..disini terasa hangat bu..nanti kalau adik dah keluar...ibu janji nanti kita main sama2 ye..

Bulan 3: Bu..biar pun adik belum tau jenis jantina adik..tp apapun adik harap ibu dan ayah bahagia apabila adik dilahirkan..Jangan menangis ya bu..kalau ibu menangis,adik juga ikut menangis..

Bulan 4: Bu...rambut adik dah mula tumbuh..adik dah boleh menggerakan kepala ke kiri dan kanan..

Bulan 5: Bu...tadi jumpa dokter ya..doktor cakap apa...? Αpa benda D&E tu bu...? Αdik tak kan di apa-apa kan ya bu...?

Bulan 6: Ibu jumpa dokter tu lagi ya..? Bu..tolong bagi tau doktor tu,adik di sini sihat-sihat je..! Tapi kenapa doktor tu masukkan benda tajam....?? Benda tajam tu mula memotong rambut adik...bu tlong adik..adik takutt...! Benda tajam tu pula memotong kaki adik,sakiittt bu.... Walaupun adik dah tiada kaki,adik msih ada tangan yg boleh memeluk ibu.... Bu,kenapa benda itu skrg memotong tangan adik..? ibu tolong adik.. Adik janji tak akan nakal-nakal dengan ibu...Tapi,biarpun adik sudah tiada tangan dan kaki,adik masih ada mata dan telinga untuk melihat senyuman ibu,mendengar suara ibu....tapi...Benda itu skrg sdh mula memotong memutuskan leher adik..ibuuuuuu....! Maaf bu...Beri lah adik kesempatan hidup..adik syg ibu..adik teringin nak memeluk ibu ..

Bulan 7: Bu,.adik di sini sihat-sihat je,adik dah berjumpa dengan Tuhan di Syurga,Tuhan telah mengembalikan semua organ tubuh adik yang dipotong benda tajam itu..Tuhan telah menyuruh bidadari menjaga,memeluk,memegang tangan,menggendong adik dgn lembut dan lalu Tuhan membisikan memberi tahu apa itu D&E... Kenapa ibu tetap melakukannya..??? Kenapa ibu tak nak bermain dengan adik..? Αpa salah adik bu...? Ibu bertaubat ya,semoga Tuhan menempatkan ibu di sini,nanti kita main-main disini dan jangan lupa ajak ayah juga ya bu....

#terlalu cepatkah seorang bayi yang belum sempat di lahirkan ke dunia ini mendapatkan perlakuan sekeji itu dari ibu bapa kandungnya...??




“Wa la taqrabu al-zina (Janganlah kalian mendekati zina)”.
JAUHILAH ZINA WAHAI DUA ANAK MANUSIA


Photo: Cerita sekadar berkongsi pengajaran dan peringatan untuk semua..

Kisah Seorang Anak Di Dalam Rahim Yang Di Gugurkan ..

Bulan 1: Bu...panjang adik cuma 2cm..tapi adik sudah ada dalam
badan ibu...Adik syg ibu,bunyi degupan jantung ibu menjadi muzik terindah yang menemani adik di sini..

Bulan 2: Bu..adik dah boleh merasa jari jemari..disini terasa hangat bu..nanti kalau adik dah keluar...ibu janji nanti kita main sama2 ye..

Bulan 3: Bu..biar pun adik belum tau jenis jantina adik..tp apapun adik harap ibu dan ayah bahagia apabila adik dilahirkan..Jangan menangis ya bu..kalau ibu menangis,adik juga ikut menangis..

Bulan 4: Bu...rambut adik dah mula tumbuh..adik dah boleh menggerakan kepala ke kiri dan kanan..

Bulan 5: Bu...tadi jumpa dokter ya..doktor cakap apa...? Αpa benda D&E tu bu...? Αdik tak kan di apa-apa kan ya bu...?

Bulan 6: Ibu jumpa dokter tu lagi ya..? Bu..tolong bagi tau doktor tu,adik di sini sihat-sihat je..! Tapi kenapa doktor tu masukkan benda tajam....?? Benda tajam tu mula memotong rambut adik...bu tlong adik..adik takutt...! Benda tajam tu pula memotong kaki adik,sakiittt bu....  Walaupun adik dah tiada kaki,adik msih ada tangan yg boleh memeluk ibu.... Bu,kenapa benda itu skrg memotong tangan adik..? ibu tolong adik.. Adik janji tak akan nakal-nakal dengan ibu...Tapi,biarpun adik sudah tiada tangan dan kaki,adik masih ada mata dan telinga untuk melihat senyuman ibu,mendengar suara ibu....tapi...Benda itu skrg sdh mula memotong memutuskan leher adik..ibuuuuuu....! Maaf bu...Beri lah adik kesempatan hidup..adik syg ibu..adik teringin nak memeluk ibu ..

Bulan 7: Bu,.adik di sini sihat-sihat je,adik dah berjumpa dengan Tuhan di Syurga,Tuhan telah mengembalikan semua organ tubuh adik yang dipotong benda tajam itu..Tuhan telah menyuruh bidadari menjaga,memeluk,memegang tangan,menggendong adik dgn lembut dan lalu Tuhan membisikan memberi tahu apa itu D&E... Kenapa ibu tetap melakukannya..??? Kenapa ibu tak nak bermain dengan adik..? Αpa salah adik bu...? Ibu bertaubat ya,semoga Tuhan menempatkan ibu di sini,nanti kita main-main disini dan jangan lupa ajak ayah juga ya bu....

#terlalu cepatkah seorang bayi yang belum sempat di lahirkan ke dunia ini mendapatkan perlakuan sekeji itu dari ibu bapa kandungnya...??


“Wa la taqrabu al-zina (Janganlah kalian mendekati zina)”.
JAUHILAH ZINA WAHAI DUA ANAK MANUSIA

JAUHILAH ZINA WAHAI DUA ANAK MANUSIA

2 comments:

Syaz Blackrose said...

ish.. x sanggup nak tgk gambarnih.. kejam sgt... yg mengugurkan pun kejam, apatah lagi yang membuang dan membunuh

Rieya Ramlee said...

Ngeri....terbayang-bayang dah ni...OMG... :(