HOME ABOUT ME TUTORIAL & TIPS TRAVELOG NOVELIST

Friday, 2 August 2013

Hilang Anak

Assalamualaikum

Hoi hoi korang dah habis shopping raya ke belum ? banyak tak beli ? tahun ni pakai baju warna apa ? *itu soalan wajib before korang balik raya di kampung hihihi .. Tahun ni Ieka raya bersederhana sahaja lah , kalau nak ikutkan dolu dolu kala semua kena complete kalau tak complete jangan balik rumah okay hehe ..

Semalam Ieka teman ibu cari barang kek ada orang order ingatkan malam sabtu takdelah sesak mana kan ? jeng jeng jeng korang jangan pandang sebelah mata pasar borong pun penuh , fuh nak jalan pun sesak terpaksa laga-laga buntut tak selesa okay .. Ramailah orang tengah buat persiapan sebelum raya , tapi jangan cakap Ieka pergi sana shopping raya okay terasa nak muntah bila tengok tudung berwarna warni , kasut kasut yang disusun rapi .. 

(amekk napas jap penat nak bercerita ni) 

okay im back !! kalau shopping kan selalu jee kita akan dengar "kepada ibu bapa yang mempunyai anak bernama Ashraff Bin bla bla bla boleh datang ke kaunter segere" haa lain tak bukan sah mak bapak dia leka shopping tak hengat doonia ahaha .. tapi kalau dengar announcement mcm tu Ieka mesti akan tersenyum ...

** imbas 10 tahun lepas

Ieka ni masa kecik kecik cili padi dulu takdelah nakal mana cuma hyper terlebih nak dijadikan cerita masatu Ieka teman ayah , ibu , nenek pergi pasar Batu Pahat *sorry Nurin (adik) youuu belum ada lagii hahahaha .. Ieka ni kecik kecik rapat dengan ayah boleh lah jugak tapi dah besar ni rasa malu hahahaha XD , so masa ayah kata nak pegi barang Ieka sibuk sibuk nak ikut .. Ibu dah pesan dekat ayah yang aku ikut ntah macam mana tah aku boleh melencong tempat lain lepas tu bila ta jumpa aku rasa mcm nangis ah sebab ramai tengok aku .. Lepas tu aku menangis then datang seorang nenek 'and the geng' tanya aku memacam , tanya rumah dekat mana aku jawablah duduk "silat gayung" dah orang batu pahat pening , ada ke jalan silat gayung hahahaha , lama jugak aku menangis dekat situ lepas tu bila ayah sampai jee aku terus peluk ayah lagi satu pasar dulu takde kaunter announcement so mak bapak kena cari sendiri .. 

so bila jumpa ibu 

ibu cakap "nakal sangat kan dah suruh ikut ayah"

wuu~ so bila dengar announcement so Ieka rasa mcm Ieka sorang yang bernostalgia ...
sebelum akak-akak , abang-abang , adik-adik yang bawak anak jaga anak bebaik jangan sampai hilang ..

dan saya nak ucapkan Salam Aidilfitri


packing baju nak balik kampung yeahhhhhhhhh

No comments: