#Throw Back Ipoh Mali Dan Netball

Assalamualaikum

Korang agak lama jugakkan Ieka tinggalkan blog sebab 'busy study' katanya .. Ok kita tutup cerita pasal 'busy study' minggu lepas eh bukan dua minggu lepas Ieka dengan another classmate Ieka berjalan sampai ke Ipoh . Yelah dah belajar dekat negeri orang kenalah rajin kan kaki berjalan ke sana sini takkan nak terperap dalam bilik ... Disebabkan kitaorang ni kaki berjalan so dua minggu sebelum pergi kitaorang dah decide nak pergi Perak .. Nak pergi Teluk Batik kawan Ieka yang seorang ni dah jejak sana nak pergi manjung takde pape so kitaorang pun decide nak pergi Ipoh .. 

Haa ni Ieka nak cerita kitaorang dua minggu sebelum tu decidelah nak pergi hari apa sebab dalam seminggu tu ada dua hari cuti. First Maulidur Rasul and second Thaipusam , bila tanya memasing "Thaipusam balik?" dorang jawab "mestilah balik tiga hari cuti takkan nak terperap dalam bilik" hehe so dengan kata sepakat kitaorang ambil Maulidur Rasul tuh pergi Ipoh .. Ok kitaorang pun sewa kereta memula kitaorang tanya kereta apa ada ?! Abang senior tu jawab kereta Ezora lah .. Wah dalam mind set boleh bawak satu kelas ni hahah XD so kitaorang tanya lagi kalau sehari berapa dia kata RM100 .. so kitaorang dengan kata sepakat nak kereta tu dalam 14 hb macamtuh ..

Ok tiba 14 hb tu , pagi tu abang tu call balik 

Abang : Dik semua sekali ada berapa orang ?
Aku : Adalah dalam 8 orang

Korang tahu apa reaction abang tu ? haa dia terkejut beruk tahu tak ? sebab apa ?

Abang : Dik abang bawak viva mana boleh muat lapan orang ..

Lately aku pun terkejut beruk jugak .. Wehh harituh kata Ezora , macam mana Ezora boleh bertukar jadi Viva? kepala ahhh

Aku : harituh abang kata Ezora
Abang : mana ada Viva lah dik
Aku : ezora lah abang
Abang : Viva dik 
Aku : tak apa saya bincang balik dengan kawan saya macam mana ..

kalau sorang kata Ezora sorang lagi kata Viva bila mahu habis dahhh .. So nak taknak aku terpaksa buang dua orang jadi tinggal 6 orang .. Lepastu aku call balik abang tuh

Aku : abang kitaorang jadi
Abang : ok sekarang tinggal berapa orang ?
Aku : enam
Abang : eh muat ke ? korang na pergi mana sebenarnya ?
Aku : muat sebab semua kecik kecik belaka takde obes , kitaorg na jejalan area sini lah ..
Abang : haa kalau kena saman AES tanggung sendiri ok ?
Aku : No hal lah .. 

Dapat jee kereta terus gerak Ipoh depan lelaki belakang perempuan nasib baik tak bawak satu kelas kalau tak nak sumbat pakai apa ? hahaa

Sampai di Ipoh kitaorang terus cari Kinta City 


hyee orang Ipohhhhhhhhhh .....



with le' girl's



Le boyfriend's Hafiz and Jepp ..

memang banyak dugaan harituh tapi alhamdulillah selamat sampai ke destinasi ..


Ok kita tutup cerita pasal Ipoh .. Jumaat lepas kitaorang main Bola Jaring walaupun dengan tak ckup orang tapi kitaorang tetap semangat nak main tuh ada hehe
layan gamba ok ?









itulah cerita dia hehe .. byeee


0 orang komen :